Covid 19 information

The situation regarding the Coronavirus “COVID-19” has our full attention and we prioritize the safety of our customers and employees very high. We are monitoring updates and guidance from relevant authorities and health organisations in the countries where we operate very closely.

To ensure the safety of our passengers and crew we are taking precautionary measures to prevent the spread of the Coronavirus onboard Norröna. 

- Information posters focused on hygienic measures to prevent the spread of the virus based on the World Health Organisation guidelines.

- Increased the frequency of preventive cleaning and disinfection of “Hand Contact Point Hotspots” such as door handles, access touch pads and telephones.

- Increased possibilities for hand wash and disinfection placed in public areas to ensure good hand hygiene.

- Staff is instructed to stay at home if they experience any of the Covid-19 symtoms. Or if they within the last 14 days, before symptoms occurred, stayed in areas* that are affected with a widespread transmission of Covid-19.

- If a passenger arrives at the ship and shows symptoms of Coronavirus or have a fever, then they will be refused boarding.

In advance of any journey, we encourage all travellers to follow latest guidance from the national health authorities.

The following links take you to guidance in each of the markets in which Smyril Line operates:

Denmark 

Faroe Islands

* who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situation-reports/

Fragebogen für alle Gäste

Fragebogen für alle Gäste

Obligatorischer Fragebogen für alle Gäste, die mit MS Norröna reisen werden.

Fragebogen herunterladen

Sehr verehrte Passagiere

Aufgrund der aktuellen Situation kann MS Norröna bis zum 16.April 2020 keine Passagiere an Bord nehmen.

Nach derzeitigem Stand wird MS Norröna ab dem 16. April wieder fahrplanmäßig verkehren.

Wenn Sie Ihre bestehende Buchung ändern möchten, so gelten die folgende Bedingungen: 

Sollten Sie ein Reise mit Abfahrt bis zum 30.April gebucht haben, so können Sie diese ohne Gebühren umbuchen, wobei eventuell Preisdifferenzen fällig werden können.

Sollten Sie Ihre Buchung stornieren wollen, so gelten unsere normalen Allgemeinen Geschäftsbedingungen.

Ferner empfehlen wir Ihnen sich mit Ihrer Reiseversicherung in Verbindung zu setzen.

Wir bitten um Verständnis, dass die Bearbeitung jeglicher Anfragen aufgrund der Situation länger dauern wird.

Bestellen Sie Ihren Gratiskatalog

Bitte geben Sie für die Bestellung des kostenlosen Katalogs Ihre Adresse ein